vrijdag 3 augustus 2012

Meebreideken en wat borduurtjes

Omdat ik zo laat ben begonnen met de blokken voor de meebreideken die Elizabeth op haar blog heeft gezet, moet ik flink doorbreien om een beetje bij te komen. Nu is dat geen straf hoor, de blokken breien, tot zover, lekker weg. Vaak brei ik wat naalden als ik aan het einde van de dag lekker neerplof op de bank. Lege handen, dat is niks voor mij, dus zo'n breiwerkje is ideaal voor de momenten waarop het licht minder wordt. (Niet verder vertellen hoor, maar ik word -of eigenlijk ben- een beetje kippig. Bij weinig licht gaat borduren niet meer.) Inmiddels is ook blok 6 klaar (Elizabeth is heeft volgens mij al 64 patronen op haar blog gezet), voorlopig kan ik nog vooruit!
Elizabeth had in blok 6 (op de foto de middelste) boven en onderaan een rij nopjes gemaakt en daar tussenin het jaartal 2011. Omdat de 1 smaller is dan de 2, kon ik er niet zomaar 2012 van maken. Daarom is het een blok vol nopjes geworden. Ik ga nog bedenken of ik ook een blok met jaartal in de deken ga verwerken. Het is wèl een leuk idee!

Omdat er nog weinig op dit blog staat en ik niet zo heel veel werkstukken produceer per week :-) heb ik even wat foto's opgezocht van het afgelopen jaar. 

Het patroon voor dit schilderij komt uit een oude Margriet geloof ik, of misschien was het een Libelle. In ieder geval eentje uit de tijd dat ze nog wel eens een borduurpatroon in het tijdschrift zetten. Het borduurwerk lag al een tijdje te wachten op een lijst. Een paar maanden geleden is er dan eindelijk een lijst omheen gekomen. De lijst vond ik eigenlijk wat saai uitgevallen, daarom heb ik wat schelpen op twee hoeken geplakt. (Als oud-eilander ben ik nog steeds gek op het strand, de zee en schelpen!)

Mijn twee zoons zijn inmiddels het huis uit en wonen allebei samen. Mazzelmens als ik ben heb ik twee schoondochters in spé getroffen die allebei ook van borduren houden. Zo leuk! Een van de meiden had nog geen naaldenmapje. Dus toen was een verjaardagscadeautje snel bedacht. Ze is helemaal dol op de borduurpatroontjes van SomeBunny to Love. Meestal zijn die patroontjes vrij groot, maat dit kleintje paste goed op het naaldenmapje. Het stofje kwam uit mijn voorraad quiltstofjes.

Tot zover voor vandaag.
Een fijn en zonnig weekend toegewenst en veel lieve handwerkgroetjes,

Paula


2 opmerkingen:

Elizabeth zei

N.a.v. je reactie op mijn blog (zonnehoedje) ging ik eens kijken wie Paula was. Tjonge..., zie ik daar bekende blokjes! Heel leuk om te zien, en geniet er maar van...
Maar je bent ook een borduurster, zie ik. Leuk!
En ik ben meteen je eerste volger geworden.

Groetjes, Elizabeth

Anoniem zei

wat een prachtig schilderij heb je geborduurd!!!Ben zelf helemaal enthousiast over het strand/zee en bij het zien van dit soort werk, komt er altijd een soort "heimwee-gevoel" bij me boven.
Je blogger zier er gezellig en uitnodigend uit. Ik zal zeker vaker langskomen.
groet Rian[://roef-licht.blogspot.nl/]