zondag 27 januari 2013

Cursusdag 7

Ondanks de slechte weervoorspellingen gisteren was iedereen naar Zeist gekomen voor de zevende cursusdag. Aan het begin van de les leggen degenen die iets gemaakt hebben voor hun DA-model het werkstuk op een tafel zodat iedereen het kan bekijken. Het is altijd zo heerlijk inspirerend om te zien wat iedereen gemaakt heeft! Zo ook weer deze keer.

Voor het DA-model temperamenten had Margreet spanen doosjes van de Xenos gebruikt. Kinderen kunnen de deksels van de doosjes bekleden met vilt en versieren met van alles en nog wat. Een leuk Moederdagcadeautje! Het groene doosje staat trouwens op z'n kop op de foto.
Het is zo leuk om te zien hoe iedereen een hele andere insteek kiest. Inge had deze leuke draadpoppen bedacht die kinderen kunnen maken.
Ze vertelde er bij dat het wel veel wol kost.

Tijdens de vorige les kregen we het idee aangereikt om met lontwol en katoen te haken. Daar kun je hele leuke dingen mee maken. Zelf ben ik er nog niet aan toe gekomen, maar kijk eens wat een van mijn medecursisten ermee gedaan heeft: Een super leuke iglo. Kan zo op de seizoenstafel.
Karlijn is aan het vilten geslagen en maakte deze mooie wanten. Die zijn echt heerlijk warm!
Zover ben ik zelf nog lang niet met vilten ;-), ik ben bij de balletjes blijven steken.

Zelf had ik mijn gebreide handpoppen meegenomen. Vandaag hoop ik de vierde af te maken. Als het stel compleet is, zal ik hier foto's laten zien.

Tijdens de les zijn we aan de gang gegaan met vormtekenen. Dat vind ik zo heerlijk om te doen, dat ik helemaal ben vergeten om foto's te maken. Zentangles en mandala's tekenen is eigenlijk ook gewoon vormtekenen. Maar de kinderen laat je natuurlijk eenvoudig beginnen met rechte en kromme lijnen en dat bouw je steeds verder uit. 

En tot slot mochten we hiermee aan de slag. 
Sprookjesvilt. Ik heb een mooi paars lapje uitgekozen. Nu nog wat leuks ervan maken. Maar eerst de laatste handpop afmaken! Het is snertweer buiten, dus vandaag is een lekkere freubelzondag.

Veel handwerkplezier!









9 opmerkingen:

Amarins zei

Wat ziet het er allemaal leuk uit en inderdaad zo leuk om te zien dat iedereen er toch een ander insteek kiest. En dat mooie sprookjes vilt zou ik wel raad mee weten haha, prachtig. Ben heel benieuwd wat je hier mee gaat doen. Fijne zondag, Amarins

bommelmien zei

Je laat weer allemaal leuke dingen zien. Iedereen werkt een opdracht toch verschillend uit en dat maakt het interessant. Is het kenmerk van Sprookjesvilt dat het gevlekt geverfd is of dankt het de naam ergens anders aan?? Geen idee dus.
Vilten is niet mijn ding: natvilten al helemaal niet. Misschien komen er nog wel eens foto's van het vormtekenen, ook daar kan ik geen voorstelling bij bedenken.
Succes bij het creatief bezig zijn. Het weer is daar uitermate geschikt voor.
Fijne dag en groeten van Willemien.

Marloeskreatief zei

Leuke dingen weer grmarloeskreatief

ida zei

leuke dingen hebben jullie weer gemaakt, ik ben
benieuwd wat je met de vilt gaat doen..

groetjes Ida

Hobbyrita zei

Allemaal weer hele toffe dingen gemaakt, leuk ook om te zien hoe iedereen het thema anders bekijkt en uitbeeldt op zijn manier. Naar je handgebreide poppen ben ik heel benieuwd Paula :)
En ook naar wat je met het sprookjesvilt gaat maken natuurlijk! Heb je al inspiratie? Waarschijnlijk wel...
Groetjes, rita.

Annet zei

Wat een leuke dingen maken jullie toch voor deze cursus. Ik heb nog nooit van sprookjesvilt gehoord, ben benieuwd wat je daarmee gaat maken. groetjes, Annet

marion zei

wat is het genieten met al die mooie foto's.....ik kijk uit naar je handpoppen

liefdevoortextiel zei

Wat veel verschillende technieken worden er gemaakt. Zelf houd ik het bij borduren daar zijn ook heel veel verschillende technieken in.

zenuwpees zei

jullie maken heel mooie dingen ,ik ben ook benieuwd wat er met de vilt gaat gemaakt worden