zondag 17 februari 2013

Lesdag 8

Gisteren heb ik beloofd om vandaag foto's te plaatsen van de cursusdag. Het was weer een inspirerende dag, mijn hoofd leek wel een bijenkorf toen ik thuis kwam. 
Vanmiddag zette ik de foto's over van mijn camera naar mijn computer en schrok me een hoedje..... Zovéél foto's, dan past nooit in één blogberichtje. Laat ik maar beginnen met de foto's van alle werkstukken die mijn medecursisten hebben meegenomen. Ik hoop dat ik goed heb onthouden wat nou precies van wie was. Ladies, als ik een verkeerde naam bij je werkstuk heb gezet, mail me dan even, dan zet ik het meteen recht!

Hou je vast, daar komen alle mooie maaksels:
Er waren een heleboel verschillende luciferdoosjes gemaakt, de een nog fraaier dan de ander. Dit is een ontzettend leuk werkje om met kinderen te maken, bijvoorbeeld voor vaderdag.
Mitsuko had haar werkstuk voor de opdracht temperamenten nog meegenomen, mooie gevilte vlaggen. 

Voor de opdracht haken kwamen weer ontzettend leuke werkstukken uit de bus. Deze octopus is van Inge. Gemaakt van allemaal slierten gehaakte lossen en een tempexbolletje.
Mirjam bedacht ook een werkstuk met slierten gehaakte lossen: twee mappen waarin kinderen bijvoorbeeld tekeningen kunnen bewaren. Een met een mooie bloem en de ander met een mooie stoere schaats, zodat dit project ook voor jongens leuk is om te maken.
Janny was met het thema Valentijnsdag aan de slag gegaan en maakt een boekje en een kaart.

Het blijft voor ons allemaal steeds een uitdaging om dingen te bedenken die gemaakt kunnen worden door kinderen die net beginnen met haken.
Titia maakte deze prachtige bellenstokken. Je kunt beter op haar eigen blog kijken, daar staan veel mooiere foto's en geeft ze ook uitleg hoe ze de stokken heeft gemaakt. 
Dini maakte een leuk key-cord en een sleutelhanger.
Dit is de foto van de kettingen die Caroline maakte. Het is op deze foto niet helemaal goed te zien, maar ze zijn versiert met draadjes en lintjes. 
Annika's dochter had gezegd dat ze een tekening moest haken. Moet je kijken wat leuk dat geworden is!
Mijn eigen haaksels had ik al laten zien in dit berichtje. Die foto's zal ik jullie dus verder maar besparen ;-).

De volgende les komen er nog een aantal werkstukken, van de andere helft van de groep.

Niet alleen ik heb mijn kunstzinnig werkstuk meegenomen, nog twee medecursisten ook. En we zijn aan de slag gegaan met kleur. Maar voor vandaag is dit wel weer even genoeg denk ik. De rest volgt in een volgend berichtje.

Geniet nog van het laatste restje weekend en veel handwerkplezier!








9 opmerkingen:

Anoniem zei

wat een leuke en bijzondere werkstukken zijn het allemaal weer geworden, en leuk dat je deze met ons deelt van de andere cursisten

lieve groet jenneke

Marloeskreatief zei

Wat een leuke dingen heeft iedereen gemaakt ,enthousiaste groep hoor

Unknown zei

Wat zijn er prachtige stukken gemaakt zeg ongelofelijk mooi!!
Thanks for sharing
Lieve groetjes Hester

Elizabeth zei

Ik vind de bellenstokken zo leuk gedaan! Die springt er wat mij betreft echt uit...
Leuk om mee te genieten van al dit moois...
Is je hoofd inmiddels al wat leger?

Groetjes, Elizabeth

Moos zei

Wat een oogstrelende creatieve kunstwerkjes allemaal! Heerlijk om te zien en te bewonderen!!!!!!!

Unknown zei

Wat een creativiteit, ik vind die gehaakte tekening briljant!
Jullie hebben er in ieder geval veel plezier in!
Tineke
bollies53.blogspot.com

bommelmien zei

Allemaal leuke dingen en zo zie je maar dat iedereen het op z'n eigen manier uitwerkt. Het gaat er om dat kinderen goed leren haken in dit geval en dat ze er iets leuks van maken. Best moeilijk om als volwassene 'kind' te zijn.
Veel plezier met al je handwerken. Groeten van Willemien.

Hobbyrita zei

Wat een waanzinnig leuke dingen worden daar gemaakt, hoe verzinnen jullie het altijd weer opnieuw??? echt super, gemakkelijke leuke dingen om met kinderen te maken, je moet er maar opkomen...
Groetjes, rita.

Annet zei

Wat veel verschillende ideetjes met hetzelfde uitgangspunt! Ik kan me voorstellen dat je hoofd overloopt van ideeen na zo'n dag. groetjes, Annet