zondag 26 mei 2013

Borduurwerkje voor kinderen

Bij de voorbeelden die de docenten van de cursus vaak meenemen, zaten ook een keer borduurwerkjes op doorstopstof. Dat had ik nog nooit gezien en dus ook nog nooit wat mee gedaan. En ja, dan wil ik dat eens ff uitproberen. Het is een leuke manier voor kinderen om kennis te maken met borduren. Ik heb Soedanwol gebruikt. Lekker dikke wol, dikke naald, je ziet snel resultaat. 
Door één of meer bosje draad op te nemen of over te slaan, kun je allerlei patronen maken. Ik denk dat kinderen dat een leuke ontdekkingstocht vinden. 
En met die dikke naald met stompe punt zullen ze zich ook niet snel bezeren.
Zelf vond k het ook leuk om allerlei verschillende patroontjes te ontdekken. Die cursus is een heerlijk excuus om soms weer eens even als kind te werken, haha.

Maarja, je wilt ook wat maken van zo'n lapje. Dit keer is het een tasje geworden. (Ja, ik ben nou eenmaal erg van de tasjes... Heb geloof ik meer tassen dan schoenen ☺.) Simpel op de goede kant de zijnaden dichtgenaaid (dat heb ik dan wel op de machine gedaan), dan zitten de draden ook meteen vast. Keperband als hengsels en klaar is Kees (of Karlijn of Kas of Katja of Kenny of Kiki of Kerian ☺)

Oh oh oh, het blijft maar lekker handwerkweer hè. Fijne zondag nog.







13 opmerkingen:

Angélique zei

Wat een leuk resultaat, heel grappig! Je zal best veel complimenten krijgen over je tas :)

Marian zei

Dat is een leuke tas, mooi met al die kleurtjes en verschillende patroontjes. Tassen kan je nooit genoeg hebben ;-).

bommelmien zei

Wat een kleurige tas heb je van deze techniek gemaakt!
Toen ik een jaar of 13 was heb ik een soedan doorstop loper gemaakt. Zo noemden we dat. Wel met minder heftige kleuren. Het werd in die tijd veel gedaan. Geen idee waar dat handwerk gebleven is..
Ja, heerlijk handwerk en brei weer. Komende week wordt het iets warmer volgens de berichten. Eerst zien en voelen..... dan geloof ik het pas.
Fijne zondag.
Groet, Willemien.

Annelies zei

Lijkt me erg leuk om met kinderen te doen !

@nke zei

Wat een kleurige tas. Die kun je nooit te veel hebben hè?
Deze week kwam deel 9 van de pronkrol van Jookies binnen met....... een doorrijg/stop lapje. En vandaag is precies een leuke dag om daarmee te beginnen. Hij komt binnenkort op mijn blogje.

Fijne dag en quiltgroetjes *+*

Het lieve leven... zei

wat een leuke tas is het geworden Paula, idd een ontdekkingstocht voor kinderen! Groetjes Petra

Marloeskreatief zei

Leuke tas geworden

liefdevoortextiel zei

Goed ideé om er een tas van te maken!

zenuwpees zei

Heel mooi Paula groetjes Marie-Claire

Elizabeth zei

Haha, wat een leuke en vrolijke tas heb je zo! En waarom ook niet... het is een hele leuke techniek dat doorstoppen. Volgens mij kan het ook met breiwerk, dacht dat ik dat wel eens in een oude Ariadne tegengekomen ben...

Groetjes, Elizabeth

Hobbyrita zei

Keileuk projectje lijkt me dat om met kinderen te doen Paula! Net wat je zegt, patroontjes zoeken en ontdekken en uitproberen met een stompe naald, niet gevaarlijk dus :)
Maar jij hebt er alvast een supermooie kleurrijke tas mee gemaakt!
Groetjes, rita.

Annet zei

Wat een vrolijke tas! Leuk,dat randje met alle draadjes. het lijkt me een leuke techniek om uit te proberen, maar ik heb deze stof nog nooit gezien.

marion zei

ik heb ook nog een kleedje van de basisschool met deze doorloopstof. Heb je een idee waar die nog te koop is?